gry 2-4 lata: plastusie & auta od granna, recenzja.

Już myślałam, że za oknem słońce, spacery i plac zabaw, ale nie... dzisiaj pół dnia u mnie lało, a na dodatek był okropny wiatr, który zmusił nas do pozostania w domu.

Nie ma się co martwić, na ratunek pędzą gry od firmy Granna, które nie tylko pomogą w rozwoju Waszego dziecka, ale też dziecko chętnie się nimi będzie bawiło.
Byłam w szoku jak moja córka sama wyciągnęła pudełko i przyszła do mnie z grą. 

Dzisiaj pod uwagę wzięłyśmy gry pod tytułem "Plastusie" & "Auta" .


Dwie kolejne niezwykłe gry, które umilą czas maluchom.
Moja córka bardzo lubi grę "Auta", więc recenzję zacznę od tej właśnie gry.






W pudełku znajdziemy:

6 czteroelementowych obrazków
Instrukcja
Plakat edukacyjny

Jak wspominałam we wcześniejszych recenzjach my plakatu póki co nie używamy, ponieważ moja zaraz by podarła, a szkoda.


W tej grze nie chodzi o nic innego jak o dopasowanie trzech elementów do każdego pojazdu. 
Do każdego obrazka trzeba dopasować osobę (lekarz, policjant itp), 2x przedmiot (gaśnica, kontener itp). 

Bohaterami tej gry są samochody, które mają do wykonania ważne zadania. Twoje dziecko dowie się wielu ciekawych rzeczy: jakie zawody łączą się z danymi autami i jakie przedmioty kryją się w ich wnętrzu. Gra „Auta” to świetna zabawa, rozwijająca spostrzegawczość, koncentrację i zdolności manualne dziecka.


W grach chodzi przede wszystkim o to, aby rozwijać dziecięcą wyobraźnię. Można grać na różne sposoby.

1. Kto szybszy - każdy z uczestników otrzymuje planszę, jeśli graczy jest dwoje, każdy może wziąć trzy, jeśli czworo - dwie odkładamy na bok. Na znak wszyscy próbują jak najszybciej zapełnić swoje plansze. Wygrywa ten, kto zrobi to najszybciej.

2. Puzlotto - każdy wybiera jedno auto i dopasowuje do niej tematyczne puzzle. 

3.  Bardzo ważne zawody - dziecko wybiera przedstawiciela danego zawodu: strażaka, policjanta, rolnika, operatora koparki, rolnika, lekarza, śmieciarza, a następnie jak najszybciej musi skompletować elementy związane z tym zawodem. Kto ułoży szybciej ten wygrywa.

4. Zgadywanka - dobieranka - polega na tym, że dorosły wypowiada jakieś skojarzenie np. "pożar", "odpadki", "choroba", "wieś" itd. Zadaniem dziecka jest wskazać odpowiedni pojazd, oraz dopasować do niego kierowcę i gadżety wykorzystywane przez niego w pracy. 

Przy każdej z wybranych gier puzzle powinny być ułożone obrazkami do góry. 



Zawartość pudełka:


24 kartoniki 
Instrukcja
Plakat edukacyjny




Połóżcie wszystkie kartoniki obrazkiem do dołu.

Odwróćcie jeden kartonik. Gdzie schował się drugi identyczny obrazek? Czy uda Wam się go znaleźć? Jeśli tak, wygrywacie parę.
Memo Plastusie to gra, która przypadnie do gustu najmłodszym graczom. Zapewnia dobrą zabawę, ćwicząc pamięć i koncentrację. Gra uczy także umiejętności tworzenia prostych zbiorów.

Jak przy każdej grze firmy Granna jestem zachwycona kolorystyką, wykonaniem i grafiką obrazek. 
Kartoniki są na tyle mocne, że dziecko nie powinno zniszczyć.

Tymi dwoma grami można już zacząć grać z dziećmi od 2 - 4 roku życia. Moja córka uwielbia zwierzątka i może o ile w Plastusie jest jeszcze za mała , aby grać w memo to świetnie sobie radzi z pokazywaniem zwierzątek jak się jej pytam. :) 
Plastusie to kolejna gra gdzie można samemu wymyślić zasady gry.


20 komentarzy:

  1. Oj mojemu synkowi by się bardzo podobały te gry :) Swietna recenzja kochana :*

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie pewnie połowa tych kartoników by się pogubiła znając mojego syna hehe
    Nie lubi grac w planszówki nie licząc Chińczyka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. świetne te gry, a jeszcze nie dawno sama się bawiłam podobnymi :) Ech, chciałoby się wrócić do tych czasów :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kolejne wspaniałe gry :D przyznam, że coraz częściej myślę o ich zakupie.

    OdpowiedzUsuń
  5. och, na grach dla dzieci niestety za bardzo się nie znam :) ale te wydają się być bardzo dobre :) przyjemna grafika, a same gry nie tylko bawią, ale i uczą ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super sa te gry, już powtarzam od jakiegoś czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Swietne moj ma akurat usze.mu gdzies zakupic takie

    OdpowiedzUsuń
  8. Miałyśmy podobne gry kiedy starsza była mała, szkoda że zawsze gubiła kartoniki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a to zmora każdego rodzica. u nas kilka wpadło pod szafe xD

      Usuń
  9. I poraz kolejny kusisz kochana! Co prawda jestem nieco za stara na ten przedział wiekowy, Ale jak będą jakieś urodziny maluszka w rodzinie to z pewnością się na nie skuszę!

    OdpowiedzUsuń
  10. Oooooo jak Wam dobrze! Faktycznie pogoda nie za bardzo jeszcze na dluzsze urzedowanie na powietrzu. Wiosna idzie duzymi krokami i tylko zacheca. Za to Granna wyszla Wam idealnie naprzeciw. Moj Oluś byłby szczęśliwy ❤❤ super recenzja!

    OdpowiedzUsuń
  11. Super. Gry w sam raz dla mojej Oli 😊

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajne gry dla maluchów. Fajnie, że jest co raz większy wybór w takich grach i możemy wybierać :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajne gry. Uczą i bawią..

    OdpowiedzUsuń
  14. Moja córka uwielbia wszystko co można układać, także gry idealne dla niej ! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Moja córeczka lubi tego typu gry :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje, że zajrzałaś/eś !
Bardzo miło mi Cię gościć.
Odwdzięczam się za komentarze :)

Obsługiwane przez usługę Blogger.