Granna: karta rowerowa, recenzja.

Kolejna gra od Granny. Tym razem tytuł gry to "karta rowerowa" gdzie dziecko poznaje zasady ruchu drogowego. Gra jak każda inna z tej firmy świetnie zrobiona, grafika cieszy oko i jest solidnie wykonana.

W tę grę grałam z kuzynką mojej córki, która ma 13 lat. 


Zawartość pudełka:

53 karty z pytaniami
12 żetonów z miejscami docelowymi
4 rowerzystów z podstawkami
4 karty rowerowe
karta bezpieczeństwa
kostka do gry
instrukcja






Zadaniem każdego z graczy - rowerzysty jest udać się na wyprawę przez 3 losowo wybrane punkty w mieście (losujemy 3 karty z 12) . W tym celu poruszamy się po planszy zgodnie z wyrzuconą przez nas liczbę na kostce i oczywiście zgodnie z zasadami ruchu drogowego.

Na trasie czekają specjalne pola:
1. oznaczone znakiem zapytania - gracz ciągnie kartę z pytaniem dotyczącym: zasad ruchu drogowego, znajomości znaków drogowych . Kiedy gracz odpowie poprawnie ma możliwość ponownie rzucić kostką,
2. jasnożółte- obok nich znajdują się znaki drogowe , do których należy się zastosować (zakaz wjazdu, zakaz jazdy w prawo itp);

Grę wygrywa gracz, który odwiedzi wszystkie 3 wylosowane pola i wróci do swojego domu. 


Myślę, że w dobie XXI wieku gdzie większość dzieci spędza czas grając na komputerze warto z dziećmi grać w planszówki. Jest to świetna forma nauki i spędzenia czasu z dzieckiem. 

Kiedy moje dziecko będzie chciało nauczyć się jeździć na rowerze ta gra pomoże jej w poznaniu zasad ruchu drogowego i nauczenia się znaków drogowych.

Plusem jest dołączona karta bezpieczeństwa, którą dziecko może nosić przy sobie.


18 komentarzy:

  1. Świetny pomysł! Coraz mądrzejsze te gry.

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba mi sie. Niech mi tylko corka podrosnie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tez czekam :D ale gra poszła w obieg po rodzinie , bo mam sporo dzieciaków :d (w rodzinie oczywiscie hehe)

      Usuń
  3. Mój synek trochę za mały do niej. Na razie jesteśmy na poziomie łatwiejszych puzzli.

    OdpowiedzUsuń
  4. Fantastyczna ta gra i chyba sprawdziła by sie u nas. Moje dzieci już powoli poznają zasady ruchu drogowego

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiamy mądre gry ! <3 Tej jeszcze nie mamy ale zakupimy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna gra! Zapiszę sobie nazwę na przyszłość!

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajna zabawa z dzieckiem. Też jestem zwolennikiem planszówek ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super gra;) Fajny pomysł na prezent dla dziecka;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo kolorowa i z pewnością zachęci do gry każde dziecko;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jako dziecko uwielbiałam wszelkie planszówki :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nauka przez zabawę. Nie wiem czy w szkołach dalej można przystąpić do egzaminu na kartę rowerową- ale Twoja córka będzie świadomym użytkownikiem dróg. Super sprawa- bezpieczeństwo to podstawa :)

    OdpowiedzUsuń
  12. ale super pomysł, najlepiej uczyć i bawić!

    sandziv.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Super gra. Mojemu Oskarowi na pewno by sie spodobala. Ma podobna, ale o samy h znakach drogowych.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje, że zajrzałaś/eś !
Bardzo miło mi Cię gościć.
Odwdzięczam się za komentarze :)

Obsługiwane przez usługę Blogger.